Eerste week onboard island princess - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Malou Spiering - WaarBenJij.nu Eerste week onboard island princess - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Malou Spiering - WaarBenJij.nu

Eerste week onboard island princess

Blijf op de hoogte en volg Malou

14 December 2013 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Hello!!!!!

Finally internet!!
Jeetje wat is het apart op het schip!!

En wow.. Eerst hetgeen: in taxi zittende zie je ineens een HEEL groot schip.. En dan denk je.. 'Wow....... Dat is uh, mn huis voor 9 maanden! Help!!' Je voelt je super klein bij dat ding! Maar erg gaaf!

Eerste dag was echt crazy!!!!! Wow!
Kon niet meer lopen ook.. Zulke zere voeten en rug en alles!!!
Eerst moet je weer door zo'n poort.. Dan super lang wachten.. Toen konden we eindelijk boarden dus dat was wel gaaf! Toen al mn tassen en koffer uit kunnen pakken omdat ik zo vroeg was. Dus heb mooi alles in de kasten uit kunnen stallen :). En kennis gemaakt met stuk of 10 meiden in 5 minuten haha. En heb een blank zuid-afrikaans kamergenootje van 35 jaar. Ennn.... We moesten trainingen doen voor safety met life jackets enzo.. En de boat drill al mee doen. Ik sta op deck 6 bij de trap :p. Ik slaap op deck 9. Spa is deck 14 en eten en trainingen deck 4. Voor degene die dat interessant vinden :p.
In de middag verder tot half 10 savonds spa tours gegeven.. En free shoulder massages. En rond gelopen. Beetje verkend.
En toen even de crew bar in gegaan met wat mensen.. Om wat te drinken en toen gaan slapen in een schommelbed haha.. Das echt raar joh op zee?!!!

Toen de boot begon te varen en ik keek naar buiten dacht ik echt.. Ok.. Kmoet dus niet naar buiten kijken nu want dan ga ik zo over mn nek. En ik kan al helemaal nooit kotsen dus dat was raar! Maar t ging goed dus hopelijk blijft dat zo!!

We werken elke dag van 7:30 - 21:30 met een uur middag pauze en uur avond pauze.

Dinsdag voor het eerst al gewerkt. De hele ochtend vol en ik stond in de duo couple massages. :)
En 1 in de middag alleen! Hot stone massages. Ik had t zoooo heet!
En ja hoor.... Daar kwam mn zeeziek heid.. Ow menn wat was ik de hele dag kotsmisselijk. Kon amper eten.. De boot ging tekeer en dat was normaal want t is weleens veel erger zeiden ze. Dahm hahaha!!! En ik had heeeele erge spierspanningskoppijn.. Ik dacht ow god... Niet nu!!! Ik heb niks gezegd en ben door gegaan met echt een vreselijk gevoel.. Maar heb t overleefd!!
En heel vroeg gaan slapen! Meteen na het werk.. Dus half 11. Das hier vroeg grr.

Woensdag had ik helemaal geen klanten staan. Das zo erg!!!!
Ik werd wakker woensdag.. Kom onder de douche vandaan.. En t nr : what doesn't kill you, makes you stronger.. Was erop.. Dat had ik gewoon even ZO nodig!!!!!!!!!!!
Dus...... Haha.

Ik krijg wel ontzettend veel complimentjes over m'n haar, m'n ogen, ze zeggen dat ik cute ben en very beautiful hahahaha. Ok dan!
Over het masseren ook.. De klanten zeggen; wauw, you got strong hands for a little women hahaha. Dus dat is gelukkig positief!!!
Nu nog verkopen!!!!!

Vrijdag! :) was een fijne en leuke dag. Was gezellig met mn team en ben zo blij dat ik overgeplaatst ben naar een ander team. Dit is gebeurd omdat ik anders samen met mn roommate de dagen vrij was en dan hebben we geen ECHTE privacy zeg maar als we dat willen en ik sta in de couples massages en nu krijgen wij ook de kans om alleen te staan dus ben blij! Had ook 2 klanten deze dag en bij 1 klant heb ik wat verkocht! 1 product maar tis iéts! Hihi.
En we hebben een nieuwe massage therapist erbij (nog meer!!!). Een wat oudere vrouw uit canada. Verder veel collega's (vooral van mijn team) uit zuid Afrika dus we kunnen, als we van beide kanten langzaam praten, elkaar verstaan! Is wel grappig! Ik kijk erg uit naar maandag, want dan ben ik mn eerste dag vrij!!!!!! :)

En oja.. De sea days moeten we sowieso de ochtend vol hebben met klanten. Als je om 8 uur geen klant hebt staan, moet je om 7:00 beginnen i.p.v. 7:30 en als je bijvoorbeeld op donderdag vrij bent en je hebt op vrijdag geen klant van 8 tot half 1 of van 9:30 tot 11 of wat dan ook ( als t maar een tijd in de morgen is) dan moet je terug komen van je vrije dag en promoten.
We promoten sowieso ook elke dag wel uren als we geen behandelingen hebben. Staan we met een tafel, papieren, wat hotstones, bamboo en soms producten en aanbiedingen voor de dag en dan mensen proberen zover te krijgen om te boeken. Dus ik leer er veel van want ik ben daar nog niet zo goed in!!!!! Beetje engig nog :). Komt vast wel. Tis ook maar mn eerste week. Heb t idee dak hier al maanden ben.. Zo moe haha.

Mijn moeten en benen houden vocht vast dus heb helemaal dikke enkels enzo.. Kan mn schoenen niet aan want die zijn te klein. Te klein gekocht blijkbaar ook. Dus als ik van boort kan, ook nog eens nieuwe halen!! Enn wat ik vandaag (zaterdag) had.. Mijn telefoon.. Die zet automatisch uren terug en vooruit.. En we waren van amerika naar aruba en nu van aruba naar cartagena en ik keek gisteravond voor ik ging slapen op mijn telefoon om de wekker te zetten en toen zag ik dat het half 12 was.. Ik dacht huh?zo laat?? Dat kan nooit!! Maar toch maar gewoon de wekker op 5:45 zoals elke dag.. En ik ga douchen enzo. Mn roommate wordt wakker.. Die vraagt of de tijd wel klopt!?? Hahahaha. Shit ej.. Klopt t dus niet?!!!! Ow my.. Dus nu kon ik dit dus even mooi typen :p. Domme koe ook. Typisch malou.

We moeten ook elke keer de bonnetjes zelf maken na elke behandeling. Ook het balansen moeten we zelf doen aan het eind van de dag. Het gaat me al aardig goed af sinds gister dus dat is fijn!

Internet is heel duur onboard. Heb nu even een kaart gekocht om de eerste update te doen, maar zal niet vaak zijn. Soms kan ik, als ik van de boot af ga, een restaurant opzoeken enzo en dat gaan mn team genootjes me wel showen. Dus t komt goed maar echt 9 maanden HEEL weinig internet en t internet hier onboard is heel langzaam. Dat jullie het eem weten!

Dat was het wel even voor zover want anders wordt het zolang!!
Maandag en donderdag ben ik dus vrij!!! Joehoe!!!!!!!! Panama canal (moeten we wel op de boot blijven want porten pas savonds, maar we hebben deck 8 voor de crew... Zwembad en tis de voorkant van de boot dus je ziet alles zoals leonardo dicaprio met zn vriendinnegie op de titanic hahaha. Dus dat wordt foto's maken!!!!!! :) en in grand cayman mogen we eraf!! En als het lukt, gaan we mssn met een paar van mn team, met dolfijnen zwemmen in een speciaal zwembad!!!!!!! Ik ben doodsbang voor vissen, maar het kan nu voor heel weinig geld.. Dus eigenlijk wil ik het heel erg graag dus we zullen zien. Anders kan t altijd nog ergens anders in deze maanden!! :)

Hopelijk alles goed in nederland!!!?
En ik ben wel blij als het september is haha.. Dikke kus malougie

• 14 December 2013 - 12:18

Sandra:

Topper!!! Super trots op je!!!
    X San

• 14 December 2013 - 12:24

Klaske:

Hey meis, wat een belevenissen allemaal! Het lijkt me wel erg zwaar wat je te verduren hebt... Gelukkig heb je het doorzettingsvermogen van je vader (je moeder ken ik niet goed genoeg om te weten hoe dat bij haar is, op facebook zie ik wel dat ze een liefhebbende vrouw is). Goed van je dat je zo positief en sterk bent! Ik wens je heel veel sterkte en bovenal heel veel plezier! Groetjes, Klaske

• 14 December 2013 - 12:57

Martina Mager:

meis tis een hele belevenis wat je in die korte tijd al hebt mee gemaakt.haah en wat je nog niet allemaal tegen komt in die 9 maanden,das nog heel lang meis dus geniet van elk vrije uurtje die je hebt om dingen te ontdekken.
    meis doorzetten en kop op al heb je soms moeilijke momenten maar dat hoort erbij.
    verder nog een fijne reis.
    gr martina xxx

• 14 December 2013 - 15:48

Mams:

Hoi Lieverd,
    Wat een fantastisch verhaal heb je weer geschreven, Gelukkig had ik al per smsjes wat van je gehoord,
    Ben blij dat jij je al wat beter voelt, hoop ook dat het gauw wat beter gaat met je voeten en benen!!
    en dat je kan slagen voor een paar nieuwe schoenen.
    Je ziet en beleeft heel wat daar, dat kan nooit iemand meer van je afpakken!! Geweldig is dat,
    Het is wel heel zwaar nu maar ook daar zul je wel aan wennen!!
    Gelukkig heb je vanjezelf een groot doorzettingsvermogen en ben je keihard voorjezelf!!
    Hoop ook voor je dat je het lekker druk krijgt als je werken moet dan gaan de dagen sneller voorbij!
    Geniet vooral van je vrije dagen en maak een heleboel foto's dan kunnen wij ook een stukje meegenieten.
    Nou meissie zet hem op he!! Je kunt het!! Ik ben in ieder geval een super trotse moeder!!
    Heel heel heel veel plezier en hoop weer gauw wat van je te horen!!
    dikke knuffel en en een dikke kus, xxxxx

• 14 December 2013 - 16:31

Angelique:

Heyyy Malou,fijn om te horen dat je een beetje je draai hebt kunnen vinden,ik lees wel dat het pittig is,maar dat had je ook al wel tegen mij gezegt,hoop dat zeeziek tot verleden tijd behoord,want het verprutst je hele dag,en anders primatour proberen he!Geniet van je vrije dagen,probeer een beetje te rusten,en natuurijk te genieten van wat je kan gaan zien...trots op je!je kan het zeer zeker weten!XXX

• 14 December 2013 - 17:37

Alex:

Kortom....pittig maar dat wist je van te voren al en vrije dagen geven ze je dus niet zomaar cadeau....dan moet je dus promoten maar ook dat zal wel gaan wennen.
    En dat die schepen groot zijn...ik weet nog dat ik in Rotterdam naar mijn werk fietste en gewoon alles normaal, weer terug naar huis...huh hebben ze nu ineens een flat neer gepland ok nu ging alles wel snel daar maar een flat in 1 dag leek ook mij wat vlug, was dus een cruise schip aangemeerd dus ik heb wel een idee.
    En de luxe die je hebt op zo'n schip....het is gewoon een drijvende stad zeg maar.
    Zeeziekte zal ook wel wennen.....dalijk ben je op zee gewent en ben je de eerste dagen landziek...wie zal het zeggen.
    Even over je angst voor vissen....dolfijnen zijn zoogdieren dus scheelt weer hahhaa veel plezier werkse en enjoy life!!!!
    Dikke kussss van ons

• 14 December 2013 - 18:25

Mirri:

Hoi lieve Malougie,

Jeetje wijfie wat een belevenis!
    Ik lees het vol trots!
    Wat een doorzetter ben je. ECHT STOER....

Tip: Leg je benen ophoog in bed als je gaat slapen!

In NL is gaat het rustig verder en zoals jij ook typt ben ik ook blij als het september is...
    hihihihihihihihihi....

Een hele dikke kus je vriendinnetje Mirri

• 14 December 2013 - 18:27

Tarzzzz:

...tjemig de pemig.....dit is nog strakker geregeld dan in leger. Dat zijn stevige werkdagen. Hopelijk raak je snel gewend aan die lange dagen en dat het vocht vasthouden snel overgaat.
    Tja zo'n bootje is wat anders dan met een sloepje in de meppeler grachten. Dit zijn gewoon varende ressorts met voor elk wat wils. Dat geslinger en gedein van het schip daar wen je ook wel aan. Af en toe even, als het kan, een frisse neus halen en naar de horizon kijken! Voor je het weet ben je na een maandje een echt!
    En wat betreft die dolfijnen..... Ik ben ook niet zo'n vissen fan, maar zwemmen met dolfijnen is een hele belevenis. Als je de kans krijgt om met dolfijnen, tegen ee gereduceerd tarief, te zwemmen dan zou ik dat zeker doen.
    Het is ook nog eens DOL-FIJN...whahahahaha.
    Anyway geniet van je vrije dagen en heel veel plezier...... Geef je klanten maar een goede treatment en tot de volgende up-date Lara!
    Laterzzzz en Huggies van mij......X

• 14 December 2013 - 18:52

Femke:

Hey wijffie jeetje drukke dagen heb je wel! Nou petje af hoor ja dan zwelen je benen wel op. Wat helpt strakke kniekousen zijn daar speciaal voor en je benen af koelen met koud water en snachts een kussen onder je benen dat die wat omhoog liggen. En veel water drinken dat je veel plast. Zo dat waren de tips :

• 14 December 2013 - 18:56

Fem:

Nah ik had veel meer geschreven snap niks van. Nouja moppie veel plezier op jw mooie grote boot en geniet er van we zien je gauw weer voir dat je het weet is je avontuur weer afgelopen kusssss love ons

• 14 December 2013 - 22:32

Rachel:

Pffff Malou. Wordt al moe als ik het lees :). Dat geschommel en je wl aan, zal straks raar zijn om op vaste land te staan. Pak je rust wanneer je kan, en probeer ook te genieten tussendoor! Kom je in september op kraamvisite? :)♥♥♥

• 14 December 2013 - 22:50

Annalies:

Fijn om te goren dat het goed gat Malou!! Maar wat een drukte zeg, prober wel op je vrije dagen je rust te nemen en lekker te ontspannen!! Groetjes vanaf deze kant. xxx

• 15 December 2013 - 00:27

Janet:

Ben onwijs trots op je !! Geweldig weer te horen hoe het leven aan boord van die drijfstad is. Pas wel op jezelf ! Doorzetten is goed als je maar wel regelmatig en goed eet en goed slaapt okee? Groeten uit graadje of 4 Nederland

• 15 December 2013 - 22:52

Henk:

Hoi Malou,

Wat druk man!! Zo'n grote boot, zoveel decken (of is het decks?), werken enz..,enz. wordt al bijna moe als ik er aan denk. En dan ook nog zeeziek, had ik voorspeld, dus visjes voeren!!
    Denk dat ik beter jouw gast kan zijn, ik neem aan dat al die behandelingen van jou gratis zijn?!!.

Ga maar lekker genieten hoor, gun het je.

Groetjes, Henk

• 16 December 2013 - 12:41

Mieke:

Wow malou! Wat tof dat je dit zo 100% aangaat. Ik vind je echt een bikkel en blijf je volgend want ben heeeeel benieuwd naar je volgende avonturen! Zet hem op, toy toy en hou de telefoon tijden in de gaten he ;) (haha! Echt iets voor jou :p)
    Xxxxx Miek